Kolared

Kolared

18 sep. 2017

Kalas, stukad fot och KINNA!

I fredags åkte vi bara hem och vände, och packade ihop en väska för att sedan spendera helgen i Kinna. 

I lördags var Elsa bjuden på barnkalas på Leos lekland från en tjej i klassen. 

Jag satt och drack kaffe ihop med de andra föräldrarna när Elsa kom och sa hon hade ont i foten. Tänkte inte så mycket på det förren jag såg mer och mer att hon inte ville stödja på foten. När vi sen kom ut till bilen ringde jag 1177, fick en tid på jouren i Borås för en bedömning. En stressad läkare kom och kände lite och sa att foten var stukad. Ge henne Ipren och alvedon. 

Hon kan ju mer stödja på foten nu men fortfarande ont och svullet, enligt ytterligare kontakt med 1177 så sa hon att om ingen bättring på 1-2 dagar får vi kolla upp det igen. Nån som har erfarenhet av barn med stukad fot? Så tar jag gärna emot det. Känner mig lite vilsen. Hoppas att det blir bättre men tycker det är jobbigt att hon fortfarande har så ont att man inte får nudda vid foten. 

Söndagen bestod av röj , städ och fixa till ett kommande rum till Elsa i Kinna, där vi har planer på att bo och röja under vintern. Känns viktigt att Elsa får iordning ett rum först och trivs för att kunna ta dit vänner osv. 

Idag var det höst på riktigt med bara 5 grader när vi åkte imorse. Detta till Elsas glädje då det betydde att hon fick använda sin nya jacka och skor! 


Johanna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar