Kolared

Kolared

21 aug. 2017

Skolstart!

Förberedelser hart vart många, samtal med lärare, skolskjutsprat , mail, information. Handlat, och imorrn är det dags, min Elsa börjar 1A. 

Det är pirrigt, förväntansfullt, spännande .. ja fast nu var det ju inte jag som skulle börja skolan men ändå så delar jag dessa känslor just nu med Elsa. 

Vart har tiden tagit vägen, bilden nedan känns som igår, fast ändå inte. Konstigt! Känslorna bubblar runt i hela mig. 


Jag har imorrn tagit ledigt från jobbet och tänker dela och uppleva Elsas första skoldag tillsammans med henne, jag längtar! Men när vi imorrn strax före 8.00 kliver in på skolgården kommer jag säkert bli sentimental, det brukar flaggas, höras skratt och se glädje i barnens ögon. Och jag som är så känslig kommer säkert bli tårögd. 

Johanna. 


1 kommentar: