Kolared

Kolared

24 aug. 2016

Från tårar till skratt!

Hela morgonen var jag nervös inför rektoskopin, väl liggandes där på bristen. Helt utlämnande med sköterskans hand på mig kom tårarna. Jag lär mig aldrig detta, men det sa min läkare var sunt för vem vill lära sig att behöva göra det! 

Domen blev infektion, mild. ( säkert för att jag upptäckte det i tid ) , dock blev inte medicineringen så mild utan. 1 spruta/veckan i 8 veckor, ökad dos asacol och kortisonbehandling. Och en sjukskrivning på det till 2 sep. Ja, vad säger man ska jag skratta eller gråta? Tacksam för att ha fått hjälp ialla fall. 

Eftermiddagen blev betydligt bättre då jag spenderade några timmar på egen hand med Elsa, det bjöds på skratt och mys! Bästa medicinen! 


Nu ska jag plocka ur en humira ( spruta ) från kylen som snart ska tas. 

Godkväll! 

Johanna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar