Kolared

Kolared

27 mars 2016

Påsken ...

Långfredagen var vi hembjudna till mamma på stommen där vi firade min morfar som fyllde 75år, vi åt påskmat och påskharen hade vart där med påskägg. 

Och igår hade påskharen hittat hit, med massa fina presenter. Elsa har fått så mycke här i påsk. Både godis, pengar, saker, kläder m.m även jag hade vart snäll för jag fick ett ägg jag också. Med lite lotter. 

Igår förmiddag åkte jag och Elsa ner till Kinna, vi gjorde lite ärenden och träffade kycklingarna på torget. Sen blev det lunch hos mamma innan vi åkte hem. 


När vi kom hem blev jag sugen på att ta med en ryggsäck med godsaker och ge oss ut i skogen. Detta hade vi även pratat om med grannarna, så Elsa cyklade ner och fråga om dom ville följa med. Och det ville dom, var jätte mysigt. Var ute i ca 3 timmar.


Var helt slut när vi kom hem vid 7-tiden, så det var bara att käka mat, sen blev det soffläge resten av kvällen. 

I eftermiddag väntar vi besök.. Och imorrn blir det en tur.. Aningen till en mässa eller ett slott. Inte bestämt än. 

Ha en fortsatt fin påsk..

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar