Kolared

Kolared

5 mars 2015

Drogad?

Ja, drogad det är så jag känner mig. För visst har jag länge tagit en massa tabletter. Men allt detta för att må bra, trodde jag ialla fall. 

Men igår var jag på Borås lassarette och fick träffa en ny läkare ( eller ny och ny, han som gjorde min koleskopi 2013 när jag "fick" min sjukdom ). Känns bra att träffa en läkare som får se mig med nya ögon. Han var noggrann, läste igenom allt sen 2013, frågade mycke. Gjorde även en rektoskopi. Och efter undersökningen och bilder från senaste koleskopin kunde han konstatera att min tarm ser till 90% normal ut. Och att vi denna gången inte kan skylla min tarm på hur jag mår, utan mängden medicin. Så med minskad dos och hur och när den ska intas tror han att jag snart kommer må bra. Låter ju enkelt och fantastiskt bra. 

Den specifika sortens tablett som nu minskas har jag sedan 2013 legat på denna höga dos, och senast jag hämtade ut denna på Apoteket blev jag ifrågasatt om jag verkligen skulle ta så många då man bara ska göra det i korta perioder vid behov ingen man konstant ska stå på. Ja, där ser man att även apotekspersonalen reagerade. Man ska nog kolla över sin medicinering oftare.

Nu är det bara hålla tummarna att jag inom kort mår bra igen, han trodde jag kunde märka skillnad bara om några dagar. 

Johanna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar