Kolared

Kolared

13 jan. 2017

Att säga adjö, och mot nya utmaningar.

Hösten som vart har präglas av sorg, sjukdom och ledighet. Min delaktighet i jobbet har inte riktigt funnit varken tid eller ork för. Först i slutet av november jag vart närvarande på riktigt. Och med tanke på att jag började i ett nytt arbetslag efter sommaren har det tagit ett tag innan man vet vart man har varandra och kan jobba bra ihop. Och nu känner jag glädje och ork igen till jobbet, vilket är underbart! Mycket tackvare mina närmsta kollegor givetvis. Det är just det som ger mig sorg i hjärtat att när jag äntligen känner så här ska vi säga adjö till en kollega som ska sluta. Nu när jag känner att det är så bra.  Jag är nog en människa också som har svårt för förändringar och oroar mig för saker i onödan, vi kommer såklart få en ny fin kollega. Men det är ändå med sorg i hjärtat jag nästa fredag tackar av dig och önskar dig lycka till. Du är en sån jordnära, fin människa som jag lärt mig mycket av. 

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar