Kolared

Kolared

30 juli 2012

Innemys och en massa regn.

I eftermiddags när Elsa hade vaknat ville jag gå ut, Elsa likaså. Men när vi stod i hallen och hade tagit på oss kom det en skur så vi fick tänka om och göra lite inneaktiviteter, först blev det att leka med lera. Men sen tog jag fram lite "pärlor" som jag och Elsa satt och pärlande på en platta och hade roligt!



När klockan hade blivit halv fyra och det var en dryg timma till pappan skulle komma hem, tog vi på oss skorna och gick ut för då hade det hållt upp en bra stund. För det var ändå ganska skönt ute. Elsa cyklade och så tittade vi på små grodor som hoppade här på vägen. Tills jag sa att vi kunde gå en sväng för att se om vi kunde hitta några smultron. Elsa var inte sen att hänga på så vi gick och hämtade en spann att plocka i. Elsa ville först inte gå åt det hållet jag ville, men när hon fick syn på traktorn längre ner så sprang hon.. när vi gått ca 100-200 meter kom det en STÖRT SKUR, så det var bara att ta Elsa under armen och börja springa hem... Elsa skrattade och tyckte det var jätte roligt att det regnade, jag kunde inte heller annat än att skratta!


Detta var nog dagens höjdpunkt om du frågar Elsa, behövs inte mycket att glädje min lilla älskling!

Johanna.

1 kommentar:

  1. haha... vad är det med barn och deras förmåga i att totalt strunta i om regnet VRÄKER ner ? ;)

    Nu ligger receptet på sylt uppe ! Det är egentligen väldigt enkelt, det enda tråkiga är att rensa bären..

    Kram

    SvaraRadera