Kolared

Kolared

19 maj 2018

Solsting?!

Idag har jag bara njutit av inga måsten, skruttat runt här hemma i bikini och flötigt hår. Mest solat, svalkat mig i uteduschen men även hunnit med att tvätta lite fönster och städat lite.

Men tror minnsann att det blev lite för mycket av det goda med solen, skrev solsting o rubriken det kanske är att ta i men nått åt det hållet. Så ikväll blir det åter en tidig kväll i säng men å andra sidan är precis vad jag behöver. 

Idag är det world IBD-day, en dag man vill uppmärksamma alla mag- och tarmsjukdomar. Med det vill jag säga att trots att jag verkar frisk så har jag mina upp och ner dagar. Jag äter fortfarande kortison med sina biverkningar, ( har 2 veckor kvar) jag lever med ständig oro över att inte veta hur länge jag håller mig ”frisk” till nästa skov? Jag måste planera min tillvaro att alltid ha tillgång till toalett,jag tar minst 6 tabletter dagligen ibland över 20, jag måste få dropp var 8/vecka. Jag tillhör gruppen som är tungt medicinerad så kanske inte är så konstigt om man inte alltid är på topp och orkar. Idag hyllar jag mig och alla andra som lever med en kronisk mag-tarm sjukdom! 

Med det säger jag godnatt! 

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar